29 Aralık 2015 Salı

BAYAT

Bayat ekmeklerle büyüdüm. ...
Sobanın üzerinde kızartırdı ananeciğim.....
Canım benim....
80'ler tabi.. 
Doktorlar tereyağ sağlıksız diyor, biz de sana yağı sürüryoruz o kızarmış bayat ekmeklere, nasıl şeniz ama... Yanında beyaz peynir ve mis gibi demlenmiş ıhlamurla..
Şimdi hiç bayat ekmek yemiyoruz.Ekmek biraz bayatlayınca buzluğa koyuyorum. Köfte harcına hazır malzeme olsun diye ..
Anlayamadığım bi durum var benim mi içim bayatladı yoksa ekmeklerin mi tadı yok ...
Ne çok çeşit ekmek var şimdi ama hiç biri o sobada yanmış sağlıksız sana yağı ile kaplanmış bayat ekmek kadar lezzetli değil...
Evde de kızartırdık bayat ekmekleri  babam 'öyle bir geçer zamanki ' dizisindeki baba karekteri 'Ali Kaptan ' misali devirirdi o sofrayı ....
Bana yine de tatlıydı o bayat ekmekler..
Bilinçaltıma öyle bir ananem tadı bırakmış ki bayat ekmekler...
Ne çok özledim seni ananeciğim......
Öyle bir yerdesin ki içimde kimse seni oradan alamaz..


3 yorum:

  1. Ne kadar içten yazmışsın... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzelmiş böyle kalem kaldırmadan yazmak sanki bir terapi içinden dökülüyor böylece ve daha kolay

      Sil
    2. Çok güzelmiş böyle kalem kaldırmadan yazmak sanki bir terapi içinden dökülüyor böylece ve daha kolay

      Sil